Længere tekster - upload?

Ris, ros, forslag og kommentarer til indholdet på Verden-Hinsides.dk
Post Reply
Tore Plougheld
Posts: 2
Joined: Thu Jun 18, 2009 9:40 am

Længere tekster - upload?

Post by Tore Plougheld » Thu Jun 18, 2009 9:48 am

Jeg har en længere tekst liggende, som jeg oprindelig skrev til www.liveforum.dk.

Den handler kort fortalt om sprogbrug i middelalderen og hvordan du kan forbedre dit sprog i (live)rollespil.

Hvis jeg gerne vil bidrage med den pågældende tekst (som også fortsat kan findes blandt Liveforums artikler) hvordan skal jeg så gøre?

Har jeg mulighed for at lægge den direkte ind på V.H. et dertil indrettet sted, eller skal jeg sende den til en moderator / admin?

Martin
Administrator
Posts: 16
Joined: Wed May 27, 2009 10:29 am
Location: Århus, Danmark - Mijdrecht, Holland

Re: Længere tekster - upload?

Post by Martin » Thu Jun 18, 2009 10:09 am

Super godt emne ^^

Jeg har givet dig Forfatter rettigheder på bloggen, så du burde kunne skrive (kopiere) et indlæg selv. Jeg vil ikke belemre dig med Kategorier og Tags (endnu ;) ). Det skal jeg nok tage mig af.

Jeg vil gerne høre om din oplevelse med at lave indlægget, når det er gjort. Især hvis der er noget du finder uhensigtsmæssigt.

Normalt ville jeg sige, at du burde skrive et uddrag og så linke til den originale tekst på LiveForum, men idet du selv er forfatteren, er det op til dig om du vil lægge hele teksten her. Jeg vil selvfølgelig helst gerne se hele teksten ^^

- Martin
Martin Vestergaard
martin@verden-hinsides.dk

Tore Plougheld
Posts: 2
Joined: Thu Jun 18, 2009 9:40 am

Re: Længere tekster - upload?

Post by Tore Plougheld » Sat Jun 20, 2009 10:47 am

Martin wrote:
Jeg har givet dig Forfatter rettigheder på bloggen, så du burde kunne skrive (kopiere) et indlæg selv. Jeg vil ikke belemre dig med Kategorier og Tags (endnu ;) ). Det skal jeg nok tage mig af.
- Martin
Tilgiv mig, at det er temmelig længe siden, jeg sidst har arbejdet med WordPress. Så jeg er ikke helt klar over:

HVORDAN får jeg adgang til at skrive på bloggen? Hvor ligger den, og hvordan sikrer jeg mig, at min artikel kommer til at ligge det rigtige sted?

Martin
Administrator
Posts: 16
Joined: Wed May 27, 2009 10:29 am
Location: Århus, Danmark - Mijdrecht, Holland

Re: Længere tekster - upload?

Post by Martin » Sat Jun 20, 2009 11:39 am

I højre sidebar er Meta-panelet. Her har du en Log Ind mulighed. Efter login kommer du ind i Kontrolpanelet. I venstre panel finder du Indlæg og vælger Tilføj Nyt. Herefter er du i Opret Nyt Indlæg, hvor du kan skrive alt det du har lyst til. Hvis du ønsker en mere udvidet værktøjslinie, fåes den frem ved at trykke på andensidste knap i værktøjslinien (Vis/gem ekstra værktøjslinie (Alt+Shift+Z)) til venstre for Stjernen.

Du kan kopiere fra et tekstbehandlingsprogram, men check lige at formateringen (overskrifter og lignende) virker ved at kontrollere indlægget via Preview under Udgiv i højre sidepanel.

Efter at du er tilfreds med teksten trykker du Udgiv.

Ved at bruge WordPress gemmes alle filer i et fast hieraki: http://www.verden-hinsides.dk/år/måned/indlægstitel, så du behøver ikke at spekulere på hvor den bliver lagt. Indlæg bliver vist på forsiden i kronologisk faldende rækkefølge, så de nyeste indlæg altid ligger øverst (undtagelse: Indlægget er markeret som Sticky af Administratoren).

Avancerede indstillinger ;) : Vælg den korrekte Kategori i højre side (I dit tilfælde LARP) og tilføj nogle indlægstags (2-3 stykker er nok), som beskriver hvad indlægget drejer sig om.

Efter udgivelsen vil indlægget kunne redigeres via Kontrolpanelet.

Hvis det hele går i ged, kan du gemme indlægget som kladde og give mig besked om at checke og udgive det.

Jeg arbejder på en generel vejledning, som vil blive tilgængelig i Redaktionsforummet.
Martin Vestergaard
martin@verden-hinsides.dk

Post Reply